Moje kolorowanie ^_^

Każdy ma w życiu swoje małe przyjemności. Jedną z takich przyjemności zawsze było dla mnie kolorowanie. Kiedy więc na rynku pojawiły się kolorowanki dla dorosłych, poczułam się wniebowzięta. I nie ja jedna, jak widać choćby po półce Bestsellery Empiku (rok 2015), gdzie kolorowanka „Tajemny Ogród” zajmuje 14 miejsce!

Z czym to się je?

Kolorowanki dla dorosłych tym się różnią od typowych kolorowanek, że poszczególne obrazki są dużo bardziej drobiazgowe, przepełnione mnogością detali. Nie raz trzeba się mocno „namęczyć”, żeby pokolorować mikroskopowych rozmiarów elementy, takie jak np. skrzydełka motyla, czy płatki kwiatów.

Fenomen kolorowanek

Takie kolorowanie wymaga cierpliwości, nie każdy to lubi, to prawda, ale konieczność precyzji podczas kolorowania automatycznie pociąga za sobą pewną dozę uważności, co pozwala się zrelaksować i zapomnieć o troskach dnia codziennego. To po prostu wciąga i odstresowuje. Na chwilę można się znów poczuć jak dziecko, nacieszyć własną kreatywnością w doborze kolorów, czy po prostu dać oczom odpocząć od telewizora, czy komputera.

Prawo popytu i podaży

W odpowiedzi na rosnącą popularność kolorowanek na rynku zaczęły pojawiać się wciąż nowe tytuły, mamy więc w czym wybierać. Ponadto w internecie również można znaleźć wiele darmowych wzorów i szablonów, np. na portalu Pinterest.

Ja zdecydowałam się na zakup „Tajemnego Ogrodu” autorstwa Johanny Basford, gdyż jej grafiki od razu przypadły mi do gustu. Z jednej strony chodzi o fajną kreskę, a z drugiej o tematykę, kojarzącą się trochę z „Tajemniczym Ogrodem” F.H. Burnett, a trochę z „Alicją w Krainie Czarów” L. Carroll’a, którą po prostu uwielbiam! 🙂 Nie ma to jak wieczorny relaks po pracy w klimatach magicznego sadu, pełnego motyli, ptaków i przeróżnych roślin, z kubkiem gorącej herbaty w ręku.

Poniżej kilka zdjęć mojego kolorowania 🙂

Tajemny Ogród  (1)

Tajemny Ogród  (1,2)

Tajemny Ogród  (2)

Tajemny Ogród  (5)

IMG_0814 - Kopia

 

4 thoughts on “Moje kolorowanie ^_^

  1. Uwielbiam te kolorowanki – odstresowują i pomagają w rozwiązywaniu problemów 🙂 Taka książeczka może być też świetnym prezentem dla osób, które lubią prace manualne 🙂
    Fajny wpis, pozdrawiam!

Skomentuj

