Postanowienia noworoczne

photo-1443774025361-1a6c01e357de (2)

Już od tygodnia mamy kolejny Nowy Rok.

Zawsze robiłam sobie ogromniastą listę postanowień na nadchodzące 365 (366) dni, tym razem jednak postanowiłam to sobie podarować w ramach jednego jedynego postanowienia, które brzmi:

Wyluzować.

W związku z powyższym ogłaszam koniec z:

  • ciągłą spiną
  • przytłaczającymi oczekiwaniami względem siebie (w większości nierealnymi albo wykluczającymi się nawzajem)
  • autokrytyką i samobiczowaniem
  • użalaniem się nad sobą
  • ciągłym zamartwianiem się.

No! 😀

Paradoksalnie mam chyba przed sobą największe ze wszystkich dotychczasowych noworocznych wyzwań – i jak tu się nie spinać? 😛

A tak na serio – tego sobie właśnie życzę na Nowy Rok.

Chcę widzieć szklankę do połowy pełną, a nie pustą.

Mam za sobą dwa lata ciągłego biegania za własnym ogonem. Nic na ten temat nie wiecie, ale przeczytałam w tym czasie masę książek nt. rozwoju osobistego i zdrowia, obejrzałam dziesiątki nagrań o tej tematyce, wykonywałam setki ćwiczeń, medytacji etc. I co? I w gruncie rzeczy nic. Fakt – poszerzyłam horyzonty, ale nadal jestem zakompleksiona, sfrustrowana, wylękniona i zestresowana.

A nic o tym nie wiecie, bo nie śmiałam się nawet odezwać wciąż boleśnie świadoma własnej niedoskonałości. Tymczasem dotarło do mnie, że owszem – nie jestem doskonała i nigdy nie będę, zresztą gdzież jest magiczna granica oświecenia? Granica, po przekroczeniu której będę miała prawo głosu.

Nie ma takiej granicy. I – jak mówi Sylwia Kocoń, co w tym momencie bardzo ze mną rezonuje – nie ma nikogo, kto miałby się oświecić.

Dlatego zaczynam pisać. Zaczynam dzielić się moim życiem, moją Mayą. Chcę inspirować niedoskonałością. Chcę być autentyczna.

Let’s rock! 😀

3 thoughts on “Postanowienia noworoczne

  1. Człowiek powinien kochać siebie, akceptować i doceniać. Jeżli ktoś ma kompleksy, to niech zmieni to, co może (nie mówię o operacjach plastycznych). Możemy wpływać na swoje ciało i budować tak, jak chcemy. Sport buduje ciało, ale i charakter. A to jak siebie postrzegasz jest najważniejsze. 😉

Skomentuj

